Thursday, July 29, 2010

Kenangan Mengusik Jiwa 3

Selamat datang diucapkan kepada 3 orang sahabat lama yang begitu lama terpisah oleh jarak masa dan situasi.Tiga orang yang saya maksudkan itu ialah Saudara Mohammad, Saudari Nazimah dan juga yang paling terbaru Miss Tuty Munirah AKA ekor kuda 2. Nazimah tu anak Pak Saad Padang Beka.Padang Beka ni adalah kampung di hujung Pinang Tunggal dan dikelilingi bendang. Juga di tepi kampung ni ialah kampung Siam yang say sebutkan dalam entry sebelum ini.Rupanya Nazimah lani dok kat Kulim setelah berumah tangga dengan dikurniakan dua orang anak.Dia bekerja dengan salah sebuah syarikat pembinaan di sana walaupun dia memiliki Ijazah dalam bidang pendidikan.Mohammad Omar pula tinggal di Permatang Saga.Rumah dia betui betui bawah goon(nama bagi kawasan curam menuruni batas) Permatang Saga.Kalau dulu nak pi Sungai Petani mesti lalu depan umah dia sebab nak guna titi hitam (titi keretapi) di hujung kampung diatu.Tapi semenjak ada jambatan baru ni jarangla lalu depan rumah dia.Mat ni katanya lepasan UiTM Merbok dalam pentadbiran awam.Kini menjadi pegawai di Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).Jawatan unknown.hehe.Tapi rajin berada di kampung.Dulu Mat ni kami panggil dia Mat Body sebab di lengan dia ada satu benjolan besar ala ala popaye. Dia kata kat kami yang dalam lengan dia ada urat besi.Betui ka dak kena la tanya dia.Lani lengan dia dan handsome.Mungkin dia dah buat pembedahan kot.Kemudian yang paling baru muncul ialah Tuty Munirah Haron.Anak Pak Haron ni dulu dikenali juga sebagai Ekor Kuda.Dalam entry sebelum ni dah saya ceritakan pasal dia.Dulu dia sekolah di Mentakab kalau tak salah.Tuty ni nama dia pelik sikit sebab nama ala ala Indonesia.Adik dia pun nama Harianto.Cuma abang dia ja nama biasa.Hehe.Sampai lani saya masih tertanya tanya macammana nama dia boleh macam tu.Mungkin dia ni berdarah Jawa.Takpa nanti kalau jumpa saya akan interview dia.Ok lepas sekolah Tuty hilang terus.Tapi dimaklumkan oleh Ayah dia yang dia belajar di UiTM Merbok.Kemudian jumpa ayah dia lagi masa kat kedai gunting rambut.Ayah dia cerita yang dia lani kerja sebagai pegawai di UiTM Merbok.Em,heran gak sebab saya selalu gak lepak kot situ tapi tak pernah jumpa dia.Tambah dalam 2,3 bulan beberapa kali dok berulang ikut situ untuk ke Yan.hehe.

Ok selesai.Tadi masa dok godek hardisk lama ni terjumpa lagi sekeping gambar lama.Ada gambar awek lawa.hahah.Bukan awek.Setelah direfresh memori dalam otak saya ini barulah saya teringat yang gambar itu adalah gambar cikgu yang saya call pakai HP Sir Nanda.Kan dalam entry sebelum ni saya ada cerita yang Sir Nanda hadiahkan saya satu panggilan percuma guna handphone dia masatu.Masatu handphone satu benda yang cukup canggih.Walaupun saiz hp tu sebesar botol air tapi ianya cukup mengagumkan.hehe.Ok Nama cikgu ni tak salah saya ialah Cikgu Sharmida.Dia ni cikgu sementara ganti Cikgu Sinarsuria (lani Hajah Sinarsuria) yang bercuti bersalin.Tapi kami sangat rapat dengan Cikgu Sharmida ini sampai kami ramai ramai pernah ke rumah dia di Permatang Tinggi C dengan bas SKPB.Dah sampai permatang tinggi kami berjalan masuk ramai ramai dengan kaki.Memang best.Rasa macam rombongan jer.Mak dia buat makan makan.Masa sampai dirumah dia kami jumpa kembar dia.Kembar dia nama Sharniza.Haha.muka depa hampir sama.Kalau tak salah dulu nombor phone rumah dia ialah 5750511(ntah ada ka ntah tidak lani).Dulu rajinla kami semua pakat call.Yala dah anggap dia macam kak angkat kan.Rasanya kami pi rumah dia 2 kali.Nanti kalau ada rezeki saya cuba cari balik gambar group photo yang diambil bersama Cikgu ni..Kita tengok dulu gambar yang ada...


3 comments:

  1. abg long..untuk pengetahuan hang...cikgu sharmida lani kja kat majlis (mpsp) skali ngan aku la abg long...dia jadi kerani kat sini..hahahaha dia lani dah jadi mama bosan dah...besaqqqq..

    ReplyDelete
  2. wei mat dia ada fesbuk x..kehkehkeh

    ReplyDelete
  3. Yaka...Wa..hang mat kasila email gmail ka yahoo ka..Senang la wei.kami lantik hang jadi koresponden.Hang cita la bab bab pinang tunggal yang kami tatau.Hang kan harian metro.hehe.Betui kata Jan tu.hang ada febuk dia dak..boleh add.dah pun hang suruh dia mai tengok blog kita.hahahah

    ReplyDelete