Saturday, July 27, 2013

Selamat Kembali

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia kepada pembaca sekalian. Pihak admin Pinang Tunggal Revisit ingin memohon ribuan ampun dan maaf di atas ke tidak urusan blog ini hampir setahun lamannya. Ini disebabkan kedua-dua admin blog ini terlalu sibuk dengan urusan kerja dan juga peribadi. Di samping kurangnya kami pulang ke Pinang Tunggal menyebabkan banyak berita tidak dapat kami kutip.

Saya sebagi salah seorang admin pula agak sibuk dengan urusan kerja hingga menghalang untuk melakukan proses kemas kini blog ini. Disamping itu saya juga sedang perlahan lahan mengkaji tentang batu terat ke 3. Sebenarnya Pinang Tunggal semakin meriah dengan aktiviti. Pun begitu kawasan kampung Permatang Setar khasnya di bahagian berhampiran masjid semakin hambar kerana ramai penduduknya telah berpindah kerana projek landasan berkembar keretapi Ipoh ke Padang Besar.  Disamping itu, penduduk Pinang Tunggal tepi sungai juga semakin sunyi kerana projek tebatan banjir.
Syarikat GAMUDA dan KTM sibuk menyiapkan landasan kedua di Permatang Setar. Kelihatan Lori Bertayar keretapi.
Selain dari itu, Masjid Pinang Tunggal juga telah pun diruntuhkan sepenuhnya dan sedang menjalani proses pembesaran. Yang sedihnya kemeriahan Ramadhan seperti program moreh sudah semakin berkurangan. Mungkin kurangnya warga Pinang Tunggal menjadikan kampung ini semakin sunyi memandangkan ramai warga mudanya berpindah keluar kerana perlu bekerja.  Walau bagaimana pun, Pinang Tunggal akan kembali meriah apabila syawal menjelang nanti. Cuma raya kali ini kurang meriah kerana masjid belum siap dibina semula.

Apapun kami, pihak admin Pinang Tunggal Revisit ingin mengucapkan Selamat Berpuasa dan Selamat Hari Raya kepada pembaca sekalian. Sekiranya terdapat entry kami di dalam ini yang mengguris perasaan pembaca, kami ingin menyusun jari memohon maaf kerana apa yang ditulis hanyalah pandangan dan juga hasil pemerhatian kami bila pulang ke Pinang Tunggal. 

No comments:

Post a Comment